بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بهبود عملکرد، مدیریت و مهارت‌ در محل کار- وضعیت مشکل ساز من (کاربرگ 12-5)

آنچه که آچیل از دنیای روان برداشت کرده (بهبود عملکرد، مدیریت و مهارت‌ در محل کار)  

زمینه‌های بهبود مهارت‌ها، کیفیت‌ها یا توانایی‌هایی هستند که یک کارمند می‌تواند آنها را توسعه یا ارتقا دهد. این می‌تواند شامل مدیریت زمان، تفویض اختیار، سازماندهی، ارتباطات و مشارکت باشد. بسیاری از این مهارت‌ها و توانایی‌ها آنهایی هستند که کارکنان روزانه در محل کار از آن‌ها استفاده می‌کنند:

  • مدیریت اولویت‌ها- قبل از شروع هر کاری اولویت‌های خود را تعیین کنید. شما هم‌چنین باید خود را برای لحظات حساس و اضطراری آماده کنید، زمانی که زمان محدودی دارید باید سرعت عمل خود را بالا ببرید.

  • ابتکار عمل- ابتکار شما در حقیقت میزان ظرفیت و تلاشتان برای شروع کارها توسط خودتان است. به این معنا که شما منتظر نمی‌مانید تا وظیفه‌ای را به شما محول کنند و یا با درخواست دیگران در یک کار تیمی شرکت کنید. شما خودتان فرصت‌ها را ایجاد می‌کنید و اولین قدم‌ها را برمی‌دارید و در مواجهه با موانع یا مشکلات هرگز عقب نمی‌کشید و مایوس نمی‌شوید.

  • دسترسی به ذهن خود- مغز شما یک سری تنظیمات «پیش‌فرض» دارد که وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید، بلافاصله به سمت آن‌ها می‌رود. شما باید قبل از اینکه با آن‌ها سرگردان شوید، جلوی تصاحب آن تنظیمات را بگیرید. قبل از اینکه به خود اجازه دهید در برابر مشکلات، موانع، فرصت‌ها و چالش‌ها واکنش نشان دهید، عمداً مکث کنید. شما فقط به یک ثانیه زمان توقف نیاز دارید تا مغز خود را به عقب برگردانید و آن را با مقداری پردازش ایده‌آل کنید. تأخیر را وارد کنید و به خودتان اجازه دهید قبل از حرکت به جلو، توانایی های باورنکردنی ذهن خود را کسب کنید.

  • همزمان چندکار- حتی اگر احساس کنید که انجام همزمان چند وظیفه به شما امکان می‌دهد کارهای بیشتری انجام دهید، بدانید که واقعیت دقیقا خلاف آن است. هروقت لیستی از کارهایی داشتید که باید آن‌ها را فوری انجام دهید، یک لحظه تامل کنید و تعیین کنید که کدام کار از اهمیت بیشتری برخوردار است سپس کاملا روی آن کار مهم تمرکز کنید. این استراتژی باعث می‌شود شما سریع‌تر کار کنید، استرس کمتری داشته باشید و کمتر دچار خطا و اشتباه بشوید.

  • مدیریت زمان- مهارت مدیریت موفقیت‌آمیز زمان برای هر موقعیتی حیاتی است. برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی و زمان‌بندی تنها جنبه‌های کمی از مدیریت زمان است. سازماندهی و رعایت یا تجاوز از ضرب‌الاجل‌ها باعث می‌شود که به شما اعتماد کنند و استقلال بیشتری برای زمان‌بندی انجام وظایف داشته باشید. فرصت‌های مناسب زمانی ظاهر می‌شوند که توانایی عالی در مدیریت زمان از خود نشان داده باشید.

  • نقاط ضعف و نقاط قوت- در همان کاری که خوب هستید افزایش توانایی های خود را بیشتر کنید. این‌ها مناطقی هستند که می خواهید بیشتر روی آن‌ها کار کنید. بنابراین می توانید در آن‌ها حتی بهتر باشید و از بقیه متمایز شوید. مشخص کنید نقاط قوت شما در کجا قرار ندارند. سپس شما دو گزینه دارید: می توانید روی نقاط ضعف خود کار کنید، یا می توانید زمینه های دیگر را برای حمایت از این نقاط ضعف تقویت کنید. هر دو گزینه قابل احترام هستند.

  • هر روز بخوانید- سعی کنید هر روز یک مطلب مرتبط با حوزه شغلی و کاری خود بخوانید. تغییرات در همه‌جا و در تمام مدت در حال وقوع هستند. مطالعه کردن، بهترین روش برای یادگیری مهارت‌ها ، ابزارها و فن آوری‌های جدید است و به شما کمک می‌کند تا همیشه اطلاعات خود را به روز کنید تا نقش موثرتری در فضای کسب و کار ایفا کنید.

  • ارتباط - با همکاران خود صحبت کنید و به آنچه می‌گویند گوش دهید. برای دستیابی به نتایج بهتر، روش‌های جدید و پیشرفته را پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که همه بدانند نظراتشان برای شما اهمیت دارد.

  • استفاده از تکنولوژی- استفاده از ابزارهای تکنولوژیکی می تواند به شما کمک کند تا زمان خود را بهبود دهید. به عنوان مثال، استفاده از تقویم الکترونیکی، لیست وظایف الکترونیکی، ابزارهای مدیریت پروژه و غیره.

  • استراحت- اعتراف به اینکه به استراحت نیاز دارید، نشان‌دهنده ضعف و کمبود شما نیست. میزان استرس و فشارهای کاری می‌تواند برای سلامت روحی شما بسیار مخرب باشد و در حالی است که بسیاری از افراد با اینکه می‌دانند تحت فشار بسیار زیادی قرار دارند باز هم به این روند ادامه می‌دهند.

  • چالش های زندگی- زمانی که شرایط سخت می‌شود یا از مشکلات فرار می‌کنید و یا با عقب نشینی فرصت درخشش را از خود سلب می‌کنید. بگذارید چالش‌ها اتفاق بیفتند، سعی کنید با مشکلات خود مقابله کنید و از شکست در زندگی نترسید. کمی بیشتر زندگی کنید تا فرصت غلبه بر چالش‌هایی را داشته باشید که با آن‌ها روبرو می‌شوید

  • نگرش ذهنی مثبت- افراد به صورت معمول دوست دارند در اطراف کارمندانی باشند که ذهنیت و تفکر مثبتی به بیشتر امور دارند. مطمئن باشید اگر شما بر این خصیصه اخلاقی خود کار کنید، طولی نمی‌کشد که همه افراد به سرعت متوجه نگرش مثبت، نشاط و خوش‌بینی پایدار  شما می‌شوند.

  • اخلاق کاری- شرایط و موقعیت هر طور که باشد، شما باید آرامش خود را حفظ کنید. اگر همیشه وقت‌شناس و آماده به کار باشید و بتوانید کار خود را به‌موقع انجام دهید، این نشان‌دهنده تعهد شما به کار است. اخلاق کاری قوی یعنی تعهد به کار با کیفیتی ذاتی. هر کسی که اخلاق کاری خوبی دارد، برای اینکه انگیزه‌اش را برای تکمیل کارش با بهترین کیفیت و تا بالاترین سطح توانایی‌هایش داشته باشد، به یک چوب بالاسر نیاز ندارد! آنها مشتاق کار خود هستند و به کارشان افتخار می‌کنند.

  • بهبود مهارت‌ها- با ارتقاء مداوم مهارت‌های مرتبط با کار و حرفه خود، دوره‌هایی را که می‌توانید برای پیشرفت شغلتان کمک کند. اگر احساس می کنید که در اوج مهارت خود هستید، چه کارهای دیگری می توانید با افزایش توانایی های خود انجام دهید؟ حقیقت این است که هیچ کس واقعاً نیازی به توقف یادگیری ندارد. همیشه می‌توانید مهارت‌های خود را بهبود ببخشید، اطلاعات جدید را دریافت کنید و پیشرفت مثبت خود را حفظ کنید. در این‌جا چند راه برای افزایش توانایی های خود بیان خواهد شد.

  • انتقادپذیری- همه بازخوردها را فرصتی برای رشد در نظر بگیرید و واکنش تدافعی نشان ندهید. ممکن است کمی زمان ببرد اما باید تمرین کنید، به ویژه هنگام دریافت بازخورد منفی. در چنین شرایطی همیشه نفس عمیق بکشید و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید پیشرفت کنید. برای دریافت بازخوردهای دیگران، باید به خوبی گوش کنید. آنچه را که شنیده‌اید در نظر بگیرید و از آن برای افزایش عملکرد و کارایی خود استفاده کنید. 

  • توسعه ویژگی‌های شخصیتی- معمولا افرادی که از جانب دیگران مورد قدردانی و احترام قرار می‌گیرند، در کارهای خود نیز عملکرد بهتری نشان می‌دهند. در کنار همکاران یا کارفرمای خود، گوش دادن همراه با احترام، توجه و علاقه را تمرین کنید.

  • آداب معاشرت در محل کار- هنگام صحبت با همکارانتان بهتر است صاف بایستید، مستقیماً به فردی که با او صحبت می‌کنید نگاه ‌کنید و به او لبخند بزنید. احتیاط کنید و مطمئن شوید که لباس، کیف، کراوات و … برای محل کار مناسب هستند. نسبت به همکارانتان احترام و مهربانی نشان ‌دهید و هر روز صبح به‌موقع در محل کار حاضر شوید.

  • متمرکز شوید- در هنگام کار، تا جایی که می‌توانید شرایط و ابزارهایی که ممکن است حواس شما را پرت کند را از خود دور کنید. برای تاثیر بیشتر اهداف اصلی و دستاوردهای دلخواهتان را در جایی یادداشت کنید که به طور مداوم مقابل چشمانتان باشد.

  • زبان بدن- پیام‌های غیرکلامی اغلب نادیده گرفته می‌شوند. با این حال، فراموش نکنید که حرکات و بدن شما زبان خاص خود را دارند. زبان بدن شما می‌تواند تعیین کند که عبارات شما چگونه درک می‌شود. در حقیقت، زبان بدن شما می‌تواند بیش از هر جنبه دیگری بر مهارت‌های ارتباطی شما تاثیر بگذارد.


کاربرگ 12-5 وضعیت مشکل ساز من (1)

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________


_________________________________________________________

فهرست فصل دوازدهم این کتاب     

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد