بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

روشهای پیشرفت شغلی و موفقیت در زندگی- در نظر گرفتن پیامدهای بهبود

در نظر گرفتن پیامدهای بهبود (3)

پس از اینکه تمام گزینه های ممکن برای حل مشکل خود را فهرست کردید، باید محتمل ترین نتایج را برای هر یک از آن گزینه ها در نظر بگیرید. ما از شما نمی خواهیم که فالگیر باشید. بدیهی است که شما نمی‌توانید «نمی‌دانید» که راه‌حل‌های شما چگونه نتیجه می‌دهند، اما می‌توانید به خوبی حدس بزنید. بنابراین بهترین راه را برای ارزیابی آنچه فکر می‌کنید محتمل‌ترین اتفاق است، در نظر بگیرید. کاربرگ 12-8 نشان می دهد که دایان چه چیزی را مطرح می کند.


آنچه که کلثوم از دنیای روان برداشت کرده (روشهای پیشرفت شغلی و موفقیت در زندگی)  

زمینه‌های بهبود مهارت‌ها، کیفیت‌ها یا توانایی‌هایی هستند که یک کارمند می‌تواند آنها را توسعه یا ارتقا دهد. این می‌تواند شامل مدیریت زمان، تفویض اختیار، سازماندهی، ارتباطات و مشارکت باشد. بسیاری از این مهارت‌ها و توانایی‌ها آنهایی هستند که کارکنان روزانه در محل کار از آن‌ها استفاده می‌کنند.

  • نقاط عطف- تعیین اهداف غالبا فرایند طاقت فرسایی است. بنابراین آنچه شما باید انجام دهید این است که پروژه‌های بزرگ شخصی و حرفه‌ای خود را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید و اهداف خود را بر این اساس تعیین کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا انگیزه داشته باشید و سطح انرژی خود را در طول سفر بالا نگه دارید.

  • از مسیر بیاموزید- به جای تمرکز شدید روی نتایج دستاوردهای خود، به مراحل کوچکِ لازم برای رسیدن به موفقیت توجه کنید. اگر به خودتان اجازه‌ی لذت بردن از پیروزی‌های کوچک در طول مسیر را بدهید، رسیدن به هدف در هر روز به ماجراجویی جدیدی تبدیل می‌شود و بیش‌تر احتمال دارد که در مسیر خود باقی بمانید. با انجام این‌ کار چیزهای جدید و هیجان‌انگیزی را در این راه خواهید آموخت که می‌توانند به شما در رشد فردی کمک کنند.

  • نقاط قوت و ضعف- برای اینکه بتوانید عملکرد روزمره خود را بهبود ببخشید، باید نقاط قوت خود را گرامی بدارید و همزمان بر نقاط ضعف خود غلبه کنید.

  • از مسیر لذت ببرید- اگر مسیر رسیدن به موفقیت شما بیش‌ از حد خسته‌کننده شود، موفقیت سخت‌تر خواهد بود. یادگیری آن‌چه توانایی انجامش دارید، می‌تواند سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد. بنابراین، مهم است که اهداف خود را ساده و سرگرم‌کننده نگه دارید تا تجربه‌ی احساسی مثبتی داشته‌ باشید و با حفظ دورنمای هدف، به جلو حرکت کنید.

  • محدودیت‌ها- یک بار روی یک فعالیت کار کنید و همه موارد را تمام کنید تا استرس کمتری داشته باشید و در معرض اشتباه یا دوباره کاری قرار نگیرید. همه چیز را در ذهن خود روشن نگه دارید. بی‌شک، قادر خواهید بود خیلی بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت، خیلی سریع‌تر به نتیجه برسید.

  • مراقب خستگی مفرط باشید- اگر مسیرتان را پربازده و در عین حال سرگرم‌کننده نگه دارید، می‌توانید بدون افراط در کار کردن انگیزه‌ی خود را حفظ کنید. نشستن و فکر کردن مداوم به هدفتان می‌تواند شما را بیش از حد خسته کند و شما را از رسیدن به هدف دور کند. میزان رشد شخصی و ظرفیت دستاوردهایتان را بدانید و از خستگی مفرط بپرهیزید.

  • شروع تا پایان-  اگر پروژه یا کاری را شروع کرده‌اید، مطمئن شوید که این پروژه با حداکثر کیفیت، به آخرین مرحله خواهد رسیده. جشن موفقیت را برگزار کرده و به خود پاداش دهید. انجام این کار باعث افزایش عملکرد کاری شما می‌شود.

  • برنامه‌ریزی کاربردی داشته باشید- برای پیشرفت فردی و شغلی و در نهایت موفقیت، بی‌شک باید برنامه‌ریزی داشته باشید آن هم از نوع کاربردی‌اش. چشم‌انداز خودتان را مشخص کنید و ارزش‌های زندگی‌تان را کشف کنید و در کنار آن به چرایی خلقتتان و رسالت فردی‌تان فکر کنید و پیدایش کنید و مقصود و اهدافتان را تعیین کرده و اولویت‌بندی کنید و بعد از این‌ها شروع کنید به اقدام کردن. به همین راحتی شما می‌توانید برنامه‌ریزی داشته باشید.

  • ابزارهای مناسب- سازمان خود را با جدیدترین ابزار و فناوری به روز نگه دارید. بسیاری از گزینه‌های موجود در بازار را کاوش کنید و بهترین‌ها را با توجه به نیازهای خاص کسب و کار خود، ارزیابی کنید.

  • استفاده هوشمندانه از وقت خود- نگاه کنید به اینکه روزهای خود را چگونه می گذرانید: آیا شما تمام روز را به کار می نشینید، به خانه می روید، غذا می خورید و سپس بقیه شب را جلوی تلویزیون می نشینید؟ وقت شما ارزشمند است، پس آیا وقت آن نیست که از زمانی که برای شما باقی مانده استفاده کنید؟ چیز جدیدی را امتحان کنید، به پیاده روی بروید، یک زبان جدید یاد بگیرید یا مراقبه کنید اما مطمئن شوید این چیزی است که شما کاملاً دوستش دارید.

  • مدیریت زمان- هنگام شروع کار بر روی یک پروژه جدید، اختصاص زمان مناسب بهترین راهکار برای بهبود عملکرد است.  بنابراین، اگر روی مدیریت زمان خود کار کنید، پیشرفت چشمگیری در بهره‌وری کار خواهید دید.

  • انگیزه مناسب- دلیل بسیاری از مردم برای انجام وظایفی خاص، دستیابی به نتیجه ای بزرگ است. بهترین عملکردها از انگیزه های کوچکتر به وجود می‌آیند. هنگامی که شما برای رسیدن به چشم انداز بزرگتر وارد عمل می‌شوید، در بعضی موارد، ممکن است مدت زمان رسیدن به آن چشم انداز طولانی شود و این احتمال کاهش عملکرد در شما را افزایش می‌دهد. بنابراین، شما باید با انگیزه باشید تا روز به روز برای کار کردن علاقه پیدا کنید و اینگونه است که می‌توانید شادی را در بردهای کوچک تر حس کنید. این انگیزه، تعهد شما را نسبت به کار در زمان های سخت و طولانی بالا می‌برد.

  • اولویت‌بندی- قبل از شروع روز، لیستی از کارها یا فعالیت‌هایی را که برای آن روز برنامه‌ریزی کرده‌اید مرور کنید. اکنون، از یک ابزار برنامه‌ریزی پروژه برای تعیین مهلت سررسید و وضعیت اولویت برای هر یک استفاده کنید. پس از آن، فوری‌ترین و ضروری‌ترین کارها را در نظر بگیرید و آنها را در اسرع وقت انجام دهید. 

  • همیشه شیک پوش باشید- خیلی تعجب می کنید اگر یک روز ببینید که رییس هیات مدیره  لباس مناسب بر تن نکرده است. اگر مقررات اداره، شما را ملزم به پوشیدن لباس فرم میکند، سعی کنید همواره مرتب و تمیز باشید. یک کت مناسب در اختیار داشته باشید تا اگر یک روز به دفتر مدیریت فراخوانده شدید بتوانید از آن استفاده کنید. موهایتان را مرتب کنید و کفش ها را نیز واکس بزنید.

  • برنامه‌ریزی- وقت خود را برای برنامه‌ریزی جلسات خود اختصاص دهید، اما آنها را کوتاه کنید. قبل از شروع جلسه اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر لازم وجود دارد.

  • در فضایی الهام بخش زندگی کنید- محیط زندگی شما روی خلق و خو و رفتارهایتان تأثیر می‌گذارد. اگر در محیطی خسته کننده زندگی می‌کنید، با ایجاد تغییراتی می‌توانید آن را به دلخواه خود در آورید. باید در محیطی باشید که در آن شوق و اشتیاق بسیار برای شکوفایی استعدادها و انگیزه‌های مختلف وجود دارد.

  • ارتباط- ارتباطات موثر عملی است که باعث می‌شود شما در مورد نتیجه‌گیری بهتر کارها اطمینان یابید، روش‌های جدید و پیشرفته‌ای را برای دستیابی به نتایج بهتر بیاموزید و در آخر، عملکرد کلی کار را بهبود ببخشید. گزینه‌های مختلف موجود در بازار را ارزیابی کنید، از جمله برنامه پیام‌رسانی تیمی، صفحه بحث، برنامه چت گروهی، ابزار کنفرانس ویدئویی و غیره.

  • برای آینده خود نامه بنویسید- چه تصوری برای زندگی سه سال آینده خود دارید؟ آیا زندگی‌تان تغییر می‌کند؟ پیشنهاد می‌کنیم برای یک سال بعد خود نامه بنویسید و آن را جایی کنار بگذارید. بعد از نوشتن نامه تلاش کنید همان شخصی شوید که یک سال بعد تصور کرده‌اید. در تقویمتان علامت بزنید و سال آینده در همان روز نامه را باز کنید و آن را بخوانید.

  • ابتدا کارهای دشوار- سعی کنید هر کاری را با توجه به اهمیت خاص و فوری آن در لیست کارهای خود قرار دهید. “مهم‌ترین کارها” را در بالا نگه دارید و بررسی موارد موجود در لیست خود را از بالا به پایین شروع کنید.

  • در طی یک ماه به یکی از اهداف خود برسید- هدفی برای خود تعیین کنید و در تلاش باشید تا در طول سی روز به آن برسید. این هدف می‌تواند کاری باشد که همیشه می‌خواستید انجام دهید و موفق نشده‌اید. پس سی روز فرصت دارید تا آن عادت را در خود ایجاد کنید و خود را به چالش بکشید. در پایان زمان مقرر تلاش خود را ارزیابی کرده و میزان دستیابی به هدف را بسنجید.

  • تمرکز- وقفه در محل کار خطرناک است. آنها باعث می‌شوند تمرکز و وقت خود را از دست بدهید و در پایان، مدیریت کار شما را مختل کرده و باعث تاخیر در تحویل پروژه‌ها می‌شود.عوامل حواس‌پرتی را در ساعات کار کنار بگذارید (تلفن‌های هوشمند، رسانه‌های اجتماعی، گپ‌ و گفت با همکاران و سایر موارد).

  • تنفر بی تنفر- خیلی راحت می‌توان از کسی که از ما متنفر است، تنفر داشت. باید برای رفع این احساسات منفی تلاش خود را به کار گیرید. پس خیلی تمرکزتان را روی مشکلات و تنفرها نبرید و قلب خود را با بخشیدن به سمت مهربانی بگشایید. اگر کسی از شما متنفر است، او را ببخشید و به دنبال بهبود رابطه‌تان باشید. حتی اگر تلاشتان برای ایجاد رابطه دوستانه نتیجه بخش نبود، باز هم با او مهربان باشید و کینه توزی نکنید.


_________________________________________________________

فهرست فصل دوازدهم این کتاب     

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد